نوشته شده توسط : b.gholami

خرید لسیتین سویا بازرگانی رامش نژاد  لسیتین یا فسفاتیدیل کولین یکی از فراوان ترین فسفولیپیدها است. لسیتین جزء ساختاری غشای سلولی است. بدن شما فسفاتیدیل کولین موجود در غذا را به کولین و مقداری فسفات را برای ساختن لسیتین تجزیه می کند که سپس توسط سلول های شما به لسیتین تبدیل می شود. آزمایشگاه‌های آزمایش مواد غذایی به طور خاص غذاها را از نظر محتوای کولین آزمایش می‌کنند و غذاهای حاوی کولین حاوی لسیتین بیشتری هستند. غذاهای حیوانی بهترین منابع کولین هستند و شما باید حداقل 425 تا 550 میلی گرم در روز دریافت کنید.

عملکرد لسیتین در بدن انسان

در بدن انسان، لسیتین عمدتاً در غشای سلولی و لیپوپروتئین ها یافت می شود که حامل تری گلیسیرید و کلسترول در خون هستند. لسیتین میزان انتقال دهنده عصبی استیل کولین را در مغز افزایش می دهد، اما مشخص نیست که آیا بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد یا خیر.

لسیتین چیست؟

بدن انسان یک سیستم فوق العاده پیچیده است، اما تنها چهار مولکول اساسی بدن ما را تشکیل می دهند. این مولکول ها شامل چربی ها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها و اسیدهای نوکلئیک هستند. لسیتین است که به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان و حیوانات وجود دارد.

چربی ها ممکن است شهرت بدی داشته باشند، اما برای بقای ما ضروری هستند. این ترکیبات دمای بدن ما را تنظیم می کنند، به ما اجازه می دهند مواد مغذی حیاتی را ذخیره کنیم و از اندام هایمان محافظت کنیم. لسیتین نوع خاصی از چربی به نام فسفولیپید است که از سلول ها محافظت می کند و به آنها ساختار می دهد. همچنین به استیل کولین تبدیل می شود، یک پیام رسان شیمیایی که مغز شما از آن برای ارسال پیام به بدن شما استفاده می کند. با خوردن غذاهای حاوی لسیتین به راحتی می توانید این ماده مغذی را دریافت کنید.

سطح لسیتین 

کبد به طور طبیعی لسیتین تولید می کند، اما برای سلامتی مطلوب، باید به مقدار زیاد از سایر مواد غذایی به دست آی

د. لسیتین به وفور در منابع غذایی مختلف، از سویا گرفته تا دانه ها و ماهی یافت می شود.

چه غذاهایی سرشار از لسیتین هستند؟

زم نیست زیاد به دنبال غذاهای سرشار از لسیتین باشید. این ماده را می توانید در حبوبات و سبزیجات مانند کلم بروکسل، کلم بروکلی، گل کلم، لوبیا و بیشتر سبزیجات برگ دار پیدا کنید. تخم مرغ، پنیر، ماست، شیر و سایر محصولات لبنی نیز منابع سالم لسیتین و بسیاری از مواد مغذی مفید دیگر هستند.
سویا یکی از بهترین منابع لسیتین محسوب می شود. می توانید غلات را با شیر سویا بخورید یا سالاد را با پنیر سویا تزیین کنید. سویا یک غذای جانبی فوق العاده مغذی است.
علاوه بر این، جگر حیوانات به طور کلی مملو از مواد مغذی است و مصرف منظم آن می تواند عملکرد کبد را تقویت کند. سایر منابع غذایی کامل غنی از این ترکیب عبارتند از ماهی کاد، ماهی قزل آلا و میگو.
فواید لسیتین برای سلامتی
لسیتین فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای جلوگیری از اختلالات کبدی مانند بیماری کبد چرب، التهاب، سیروز و هپاتیت به یک رژیم غذایی غنی از لسیتین نیاز دارید. این اختلالات کبدی می توانند علائم ناخوشایندی مانند درد شکم، خستگی، حالت تهوع، کاهش وزن، خارش، بی خوابی، ریزش مو، تپش قلب و سرگیجه ایجاد کنند.

اعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
این ترکیب می تواند عملکرد سیستم ایمنی را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های لسیتین می تواند تعداد گلبول های سفید خون را افزایش دهد و در نتیجه سلول های سرطانی، میکروب ها، ویروس ها، مواد زائد و سایر مواد خارجی را در بدن از بین ببرد. این ترکیب همچنین تعداد سلول های کشنده طبیعی را افزایش می دهد که اجزای کلیدی سیستم ایمنی هستند که با مهاجمان مبارزه می کنند.
سیستم گوارشی بدن را تقویت می کند.
این ماده غذایی ممکن است به کاهش علائم مرتبط با کولیت اولسراتیو، یک بیماری التهابی روده که تعداد زیادی از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، کمک کند. همچنین می تواند به بسیاری از مبتلایان کمک کند تا گرفتگی، درد، تورم و خونریزی مرتبط با این بیماری را کاهش دهند. حتی می تواند به بازیابی پوشش محافظ روده برای بهبود سلامت گوارش کمک کند.
از کبد و کیسه صفرا محافظت می کند.
مجاری صفراوی آسیب دیده یا ملتهب می تواند باعث بیماری کبدی شود. تحقیقات نشان می دهد که لسیتین می تواند آسیب کبدی ناشی از بیماری کلستاتیک کبد را کاهش دهد.
کبد شما صفرا می سازد، اما کیسه صفرا آن را ذخیره می کند و بدن شما از آن برای تجزیه چربی هایی مانند کلسترول استفاده می کند. هنگامی که سطح صفرا بیش از حد بالا می رود، می تواند با حل کردن غشای سلول های چربی در بدن به کیسه صفرا آسیب برساند. اما لسیتین می تواند سطح مایع صفرا را تنظیم کند و از سلامت کیسه صفرا محافظت کند.
مغز و اعصاب را تقویت می کند
این مکمل ممکن است سطح کولین را افزایش دهد. کولین یک ماده مغذی مهم برای رشد مناسب سلول های مغز است. از سوی دیگر، کولین از لسیتین می تواند میزان استیل کولین را در مغز افزایش دهد و اتصالات عصبی آسیب دیده در اثر سن یا بیماری را بازسازی کند.
لسیتین همچنین ممکن است علائم برخی از اختلالات عصبی مانند دیسکینزی دیررس را بهبود بخشد. اختلالی که در آن فرد حرکات تکراری و غیر ارادی انجام می دهد.

بهبود سلامت روان

دارو می تواند درمان جایگزین موثری برای اختلال دوقطبی در کودکان باشد و نوسانات خلقی را کاهش دهد. همچنین حاوی ترکیبی است که به بهبود اختلالات روانی و کاهش احساس اضطراب و بی قراری کمک می کند.
لسیتین می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند. همه افراد استرس را تجربه می کنند، اما زمانی که استرس بیش از حد شود، می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی از جمله افسردگی، بیماری قلبی و سکته شود. برخی مطالعات نشان می دهد که این ترکیب می تواند مقاومت در برابر استرس را افزایش دهد و عوارض جانبی استرس را تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع این سایت است



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()