نوشته شده توسط : b.gholami

دستورالعمل های ایمنی متعددی برای جابجایی، نگهداری و جابجایی نیترات آمونیوم در دسترس است. اطلاعات ایمنی و بهداشتی در برگه های اطلاعات ایمنی موجود نشان داده شده است. نیترات آمونیوم خالص نمی سوزد، اما به عنوان یک اکسید کننده قوی، نیترات آمونیوم سوزاندن مواد آلی (و برخی مواد معدنی) را تسریع می کند.نیترات آمونیوم نباید در نزدیکی مواد قابل احتراق ذخیره شود. در حالی که نیترات آمونیوم در بیشتر شرایط در دما و فشار محیط پایدار است، ممکن است به دلیل شارژ ناگهانی منفجر شود. نیترات آمونیوم نباید در نزدیکی مواد منفجره نگهداری شودفروش نیترات آمونیوم کلیک کنید.

نحوه فروش نیترات آمونیوم 

نیترات آمونیوم مذاب به ضربه و انفجار بسیار حساس است، به ویژه اگر در معرض مواد ناسازگار مانند مواد قابل احتراق، مایعات قابل اشتعال، اسیدها، کلرات ها، کلریدها، گوگرد، فلزات، زغال سنگ و خاک اره قرار گیرد.

تماس با برخی از مواد مانند کلرات ها، اسیدهای معدنی و سولفیدهای فلزی می تواند باعث تجزیه شدید نیترات آمونیوم شود که می تواند مواد قابل احتراق مجاور را مشتعل کند یا حتی منفجر شود. پس از ذوب، نیترات آمونیوم شروع به تجزیه کرده و NOx، HNO3، NH3 و H2O آزاد می کند.

نیترات آمونیوم نباید در فضاهای بسته در معرض گرما قرار گیرد. گرما و فشار حاصل از تجزیه نیترات آمونیوم باعث افزایش حساسیت به انفجار و افزایش سرعت تجزیه می شود. انفجار نیترات آمونیوم می تواند در جوی با فشار 80 رخ دهد.

عدم خلوص این ماده شیمیایی می تواند این مقدار را تا 20 واحد کاهش دهد. نیترات آمونیوم دارای رطوبت نسبی بحرانی 59.4 درصد است که بالاتر از آن رطوبت اتمسفر را جذب می کند. به همین دلیل مهم است که نیترات آمونیوم را در یک ظرف محکم در بسته نگهداری کنید. در غیر این صورت، می تواند به یک توده بزرگ و سخت تبدیل شود

نیترات آمونیوم می تواند رطوبت کافی برای مایع شدن را جذب کند. ترکیب نیترات آمونیوم با سایر کودها می تواند رطوبت نسبی بحرانی را کاهش دهد.

خطرات سلامتی نیترات آمونیوم

برای سلامتی خطرناک نیست و معمولا در محصولات کود استفاده می شود. متوسط ​​دوز کشنده نیترات آمونیوم 2217 میلی گرم بر کیلوگرم است که حدود دو سوم نمک خوراکی است. نیترات آمونیوم در اثر حرارت به طور غیر قابل انفجار به گاز اکسید نیتروژن و بخار آب تجزیه می شود. با این حال، ممکن است با انفجار باعث تجزیه انفجاری نیترات آمونیوم شود.

انبارهای بزرگ همچنین می توانند خطر آتش سوزی بزرگی را به دلیل اکسیداسیون ایجاد کنند، وضعیتی که به راحتی می تواند منجر به انفجار شود. نیترات آمونیوم می تواند با دو مکانیسم منفجر شود:
• انتقال از شوک به انفجار: یک بار انفجاری در داخل یا در تماس با توده نیترات آمونیوم باعث انفجار نیترات آمونیوم می شود.

• انتقال تخلیه به مرحله انفجار: قیمت نیترات آمونیوم در نتیجه گسترش آتش به نیترات آمونیوم یا ترکیبی از نیترات آمونیوم با مواد قابل احتراق در هنگام آتش سوزی. برای انتقال موفقیت آمیز از آتش به انفجار، آتش باید حداقل تا حدی مهار شود.





:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: