انواع خانه هوشمند
نوشته شده توسط : b.gholami

موضوعات اینترنت اشیا داغ ترین موضوعات امروز در فناوری اطلاعات هستند. رشد این فناوری منجر به راه اندازی انواع خانه های هوشمند شده است. خانه‌های هوشمند خانه‌هایی هستند که سیستم‌ها و اجزای آن‌ها از طریق اینترنت اشیا به هم متصل هستند و سیستم‌ها و دستگاه‌های موجود در خانه را می‌توان از راه دور از طریق تلفن همراه، تبلت و رایانه کنترل کرد. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و انواع خانه های هوشمند می پردازیم.

خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟

هوشمند سازی خانه ها می تواند مزایای زیادی داشته باشد. برخی از مهمترین مزایای خانه هوشمند عبارتند از: 

صرفه جویی در انرژی:

در یک خانه هوشمند، سیستم های سرمایش و گرمایش و سیستم های روشنایی را می توان به خوبی از راه دور کنترل کرد. این باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی شد.
علاوه بر امنیت ساختمان: خانه های هوشمند به حسگرهای مختلفی مانند سنسورهای دود و گرما مجهز هستند. به محض وجود خطر یا تهدید، سنسورها فعال می شوند و عملکرد خود را انجام می دهند.
افزایش ایمنی و آسایش اعضای خانواده: کنترل از راه دور تمامی سیستم ها و اجزای خانه آسایش را به ارمغان آورده است. سناریوهای خانه هوشمند مانند سناریوی خواب، سناریوی سفر، سناریوی ورود مهمان و غیره. این راحتی را برای کاربران ایجاد کرده اند.اینجا کلیک کنید خانه هوشمند در اصفهان در هوشسان با بهترین قیمت نسبت به همکاران .

کمک به اقتصاد خانواده

خانه های هوشمند می توانند از طریق سیستم عیب یابی و کنترل سطح مصرف انرژی به کاهش هزینه ها کمک کنند.
کاهش خسارت در هنگام بلایای طبیعی: در هنگام بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، سیستم های خانه هوشمند به طور خودکار گاز، برق و آب را قطع می کنند و در نتیجه خسارت را کاهش می دهند.

خانه هوشمند با سیستم بی سیم:

در این سیستم قسمت های مختلف خانه از طریق فناوری های ارتباطی بی سیم به یکدیگر متصل می شوند. از جمله این سیستم ها می توان به سیستم های بلوتوث، سیستم های Wi-Fi و سیستم های تطبیق فرکانس رادیویی اشاره کرد. سیستم‌های بی‌سیمی که امروزه در ساخت خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر اساس الگوریتم‌های خاص و رمزگذاری پیشرفته طراحی می‌شوند. این الگوریتم ها امنیت سیستم را افزایش داده و احتمال هک شدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

سیستم خانه هوشمند سیمی:

در خانه های هوشمند سیمی، اطلاعات از طریق دو یا چهار رشته کابل بین سرور و سایر اجزاء منتقل می شود. هادی ها در این سیستم می توانند فیبرهای نوری، کابل های مسی و ... باشند. تابلو برق ساختمان در این خانه ها باید در اندازه های بزرگتر طراحی شود و فضای بیشتری به آن ها داده شود. سیستم های Lon، LAN، Knx و Bacnet از جمله پروتکل های مهم سیستم های کابلی هستند. ناامن بودن سیستم سیم مهمترین مزیت این سیستم است.





:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: