خواص پارا آمینو بنزوئیک اسید در خرید آن چیست
نوشته شده توسط : b.gholami

خرید پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) یک ترکیب شیمیایی با فرمول C7H7NO2 است. این ترکیب یک اسید آمینه معطر است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین در برخی داروها استفاده می شود.

خواص پارا آمینو بنزوئیک اسید

پارا آمینو بنزوئیک اسید داروکده یک ترکیب جامد سفید رنگ است که کمی در آب محلول است. این ترکیب یک اسید ضعیف است و pKa آن 3.2 است.

کاربردهای پارا آمینو بنزوئیک اسید

پارا آمینو بنزوئیک اسید کاربردهای مختلفی دارد، از جمله:

کاربرد در محصولات آرایشی و بهداشتی: پارا آمینو بنزوئیک اسید به عنوان ضد آفتاب استفاده می شود. این ترکیب جذب اشعه UVB را کاهش می دهد و به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و پیری زودرس کمک می کند.

کاربرد در داروها: پارا آمینو بنزوئیک اسید در برخی از داروها مانند داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد استفاده می شود. این ترکیب به کاهش التهاب و لخته شدن خون کمک می کند.

کاربرد در صنایع غذایی: پارا آمینو بنزوئیک اسید به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود. این ترکیب به عنوان یک عامل امولسیون کننده، تثبیت کننده و غلیظ کننده در محصولات غذایی استفاده می شود.مال کالا

عوارض جانبی پارا آمینو بنزوئیک اسید

اسید پارا آمینوبنزوئیک به طور کلی بی خطر است، اما ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. این واکنش ها می تواند شامل خارش، قرمزی و تورم باشد.

نتیجه

پاراآمینوبنزوئیک اسید یک ترکیب شیمیایی با کاربرد گسترده است. این ترکیب به عنوان ضد آفتاب، دارو و مکمل غذایی استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: