واردات مواد اولیه صنایع غذایی چگونه است
نوشته شده توسط : b.gholami

طعم، بافت، طراوت و ظاهر برخی از کمک های اصلی غذاها و مکمل های غذایی است. در زیر چند طبقه بندی کلی از غذاها و موارد استفاده آنها ذکر شده است.,واردات مواد اولیه صنایع غذایی

شیرین کننده ها

شیرین کننده ها پویا ویژن به غذاها شیرینی می بخشند و اغلب جایگزین های قند کم و بدون کالری هستند. آنها در مقادیر کم برای تقویت یا رسیدن به شیرینی قندهای معمولی بدون افزایش سطح قند خون استفاده می شوند.

شیرین کننده ها اغلب در نوشابه ها، غذاهای کنسرو شده، ژله ها و مرباها، محصولات پخته شده، آب نبات ها و محصولات لبنی استفاده می شوند.

مواد نگهدارنده

مواد نگهدارنده به غذاها اضافه می شود تا با کمک به جلوگیری از فساد آنها را برای مصرف ایمن نگه دارد. نگهدارنده ها همچنین به غذاها کمک می کنند ظاهر، طعم و بافت خود را حفظ کنند.

انواع مختلفی از مواد نگهدارنده وجود دارد. به عنوان مثال، قندها، نمک ها و سرکه نمونه هایی از مواد نگهدارنده هستند که اغلب برای کند کردن رشد باکتری ها در غذاها استفاده می شوند.

مواد نگهدارنده در ژله ها، گوشت ها، روغن ها، غلات، سس ها، میوه ها، سبزیجات و محصولات پخته شده استفاده می شود.

نمونه هایی از مواد نگهدارنده

استیک اسید

فسفات ها

طعم دهنده ها

تقویت کننده های طعم به غذا اضافه می شود تا با تقویت عطر غذا، طعم را بهبود بخشد. تقویت کننده های طعم از منابع بسیار متنوعی تولید می شوند، اما معمولاً از برخی غذاهای تند جدا می شوند. آنها در غذاهای تغذیه ای و رژیمی، سس ها، نوشابه ها و سس های سالاد استفاده می شوند.

نمونه هایی از طعم ها:

شیرین کننده های با شدت بالا
برخی از آنزیم ها

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها با جلوگیری از فساد یا فساد ناشی از اکسیداسیون به حفظ مواد غذایی کمک می کنند. اکسیداسیون زمانی اتفاق می افتد که غذا با اکسیژن واکنش داده و در نتیجه کیفیت آن کاهش می یابد.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و ویتامین C معمولا در میوه ها و سبزیجاتی مانند زغال اخته، کلم و شکلات یافت می شوند. آنها همچنین می توانند از منبع میوه تولید شوند. اسید سیتریک یک آنتی اکسیدان رایج است که از مرکبات استخراج می شود.پویا آزما

نمونه هایی از آنتی اکسیدان ها:

اسید سیتریک

لسیتین

اسید فسفریک

مواد اولیه غذایی از نیازهای اصلی صنایع غذایی است.

 
 
 
 




:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: