نحوه استفاده از عایق جایگزین ایزوگام
نوشته شده توسط : b.gholami

عایق جایگزین ایزوگام به دلایل مختلف امروزه برخی افراد ایزوگام را با عایق های دیگری جایگزین کرده اند. با پیشرفت علم و فناوری، نانو عایق ها یکی از بهترین جایگزین های ایزوگام محسوب می شوند که توانسته اند ایرادات این عایق رطوبتی سقف را بپوشانند و طرفداران زیادی داشته باشد. البته هزینه بالای ایزوگام نیز در این جایگزینی بی تاثیر نیست. در زیر نگاهی بیشتر به جایگزین ایزوگام خواهیم داشت.

انواع عایق

در قدیم قیرنانوسازه رواج داشت. سقف و هر جا که نیاز به عایق باشد با قیر عایق بندی می شود. قیر مشکلات زیادی از جمله ماندگاری بسیار کم داشت و از طرفی به دلیل رنگ مشکی اش نور را جذب می کند و در دمای بالا به مایع تبدیل می شود.

روش جداسازی به این صورت است که بسته های ایزوگام که به صورت قرقره هستند در کنار هم قرار می گیرند سپس قرقره کم کم باز می شود و روی ایزوگام های استاندارد علامت های استاندارد با فواصل مساوی قرار می گیرد. نشانگر هنگام گرم کردن ایزوگام در هر مرحله استفاده می شود. سپس هر قسمت با صبر زیاد گرم می شود.

معایب عایق ایزوگاما

- هزینه اقتصادی بالا: ایزوگام های مرغوب در مقایسه با متراژ ساختمان هزینه زیادی برای شما خواهند داشت. از طرفی ایزوگام های بی کیفیت با قطر کمتر از 3 میل و بدون علامت گذاری استاندارد و پوشش آلومینیومی عایق بی کیفیتی برای ساختمان شما هستند.

-دوام: ایزوگاما در بهترین شرایط و بالاترین کیفیت عمری بین 10 تا 15 سال دارد که در مناطق مرطوب و بارانی به نصف کاهش می یابد.مارکت نانو

-تعمیر: چندین بار مشاهده شده است که طول عمر به مرحله تعمیر رسیده است که نشان می دهد این بازه زمانی مقیاس مناسبی برای اتکا نیست.

عایق نانو به جای ایزوگاما چیست؟

عایق جهانی جایگزین ایزوگام

عایق جهانی جایگزین ایزوگام

از عایق رطوبتی می توان در ساخت سقف ها، نمای ساختمان ها، مکان هایی که آب و رطوبت زیادی وجود دارد مانند حمام و استخر و ... استفاده کرد. به طور کلی به جای ایزوگام از عایق برای ایجاد پوششی برای کنترل و جلوگیری از نفوذ رطوبت و رطوبت به مصالح ساختمانی و آسیب های ناشی از آن استفاده می شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: