فواید زردآلو خشک برای انسان:
نوشته شده توسط : b.gholami
فواید زردآلو خشک برای انسان:
زردآلو نوعی دروپه، گرد و زرد، شبیه هلو اما کوچکتر است. این میوه از قدیم الایام در آسیای مرکزی کشت می شده و یکی از مواد اولیه مهم جاده ابریشم بوده است. خشک کردن زردآلو باعث ماندگاری طولانی این میوه می شود و می توان آن را در هر مسافتی حمل کرد. زردآلو خشک یک میوه خشک سنتی است. برای ادامه مطلب دستگاه بسته بندی میوه خشک اینجا کلیک کنید.

سلامتی و طول عمر مردم هونزا پاکستان مدیون همین میوه خشک است. خواص زردآلو خشک را چقدر می دانید؟ آیا می دانید چه مقدار مواد معدنی، ویتامین ها و مواد معدنی در آن وجود دارد؟ آیا این میوه در رژیم غذایی شما جایگاهی دارد؟ به نظر شما چه مقدار شکر در این میوه خشک وجود دارد؟ برای پاسخ به همه این سوالات با ما همراه باشید.

مواد مغذی موجود در میوه های تازه:

این میوه سرشار از املاح، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف است که از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. در هر 100 گرم زردآلو خام تقریباً 48 کالری وجود دارد که از 11 درصد کربوهیدرات، 1 درصد پروتئین، کمتر از 1 درصد چربی و 86 درصد آب تشکیل شده است. زردآلو خام، مانند زردآلو خشک، به طور متوسط ​​سرشار از ویتامین A و ویتامین C است.

مواد مغذی در زردآلو خشک

زردآلو خشک؟ سرشار از مواد معدنی مفید مانند کلسیم، روی، آهن، منگنز، نیاسین، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، لیکوین، ویتامین A، فیبر، آنتی اکسیدان ها و غیره است. وجود این مواد مغذی باعث افزایش خواص شگفت انگیز این میوه شده است.

تفاوت در خواص زردآلو خشک و تازه

هنگامی که زردآلو خشک می شود، بیشتر محتوای آب آن حذف می شود و غلظت نسبی مواد مغذی آن افزایش می یابد. تمام میوه های خشک دارای نیازهای غذایی مشابهی با میوه های غیر خشک هستند. اما میزان آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و فیبر بیشتر از میوه های خام است.

مصرف روزانه زردآلو خشک

درست است که از زردآلو خشک به عنوان یک میوه مفید یاد می شود، اما این جمله به این معنا نیست که می توانید هر چقدر که می خواهید این میوه را بخورید. مقدار توصیه شده روزانه این میوه خشک 30 گرم (3 یا 4 زردآلو) است. بنابراین، اگر بیش از حد مصرف کنید، ممکن است مشکلات گوارشی داشته باشید.

چه مقدار شکر در زردآلو وجود دارد؟

زردآلو تازه و خشک در مقایسه با غذاهای با شاخص گلیسمی بالا که قند خون را بعد از غذا افزایش می دهند، اثر ثابتی بر قند خون بعد از غذا دارد.100 گرم زردآلو تازه حاوی 9 گرم افزایش است. زردآلو خشک به طور کلی قند اضافه ای ندارد و شاخص گلیسمی پایینی دارد.

تولید میوه های خشک:

اکثر آووکادوها به صورت صنعتی با دی اکسید گوگرد خشک می شوند و به رنگ نارنجی روشن می رسند. میوه های ارگانیک که با دود گوگرد درمان نشده اند تیره و خشن هستند. به طور کلی، هرچه زردآلو خشک‌تر رنگ روشن‌تر باشد، میزان SO2 بیشتری دارد. بلوط‌های کوچک‌تر معمولاً خشک می‌شوند، اما گونه‌های بزرگ‌تر شکافته، دوخته یا دوخته می‌شوند.

بزرگترین تولید کننده زردآلو در جهان

کالیفرنیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زردآلو خشک در سال های اخیر بوده است. با این حال، در حال حاضر حدود 95 درصد از تولید زردآلو خشک توسط استان مالاتیا در ترکیه تامین می شود. مالاتیا به عنوان پایتخت زردآلو خشک جهان شناخته می شود.

خواص میوه های خشک:

مواد معدنی و ویتامین های موجود در زردآلو خشک به این میوه خواص بی نظیری بخشیده است. بنابراین کارشناسان بهداشت مصرف آن را در رژیم غذایی به دلیل نقش آن در سلامت انسان مفید می دانند. اما این خواص چیست؟

دوز روزانه فیبر:

سه میوه خشک 5 گرم فیبر دارند که معادل 20 درصد فیبر مورد نیاز روزانه است. فیبر گیاهی به دو نوع محلول و نامحلول تقسیم می شود. 2 فنجان سبزیجات تازه و خرد شده حاوی 6 گرم فیبر رژیمی است، در حالی که 1 فنجان حاوی 2.35 گرم فیبر است. هر وعده میوه خشک 18 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه زنان و 12 درصد از نیاز روزانه به فیبر برای مردان را تامین می کند.

تامین روزانه پتاسیم:

مصرف روزانه 3500 میلی گرم پتاسیم توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود. بنابراین، چهار یا پنج زردآلو خشک می تواند یک پنجم پتاسیم در روز را تامین کند.

تامین روزانه ویتامین E:

با استفاده از زردآلو خشک می توانید میزان ویتامین E را حدود 3 میلی گرم در هر نصف فنجان افزایش دهید.
یک فنجان آجیل بو داده حاوی 1.5 میلی گرم ویتامین E یا 10 درصد ارزش روزانه است.

میان وعده های مناسب:

زردآلو خشک یک میان وعده سریع، سیر کننده و خوشمزه است و می تواند به تنهایی یا برای تکمیل وعده های غذایی با آجیل استفاده شود. آنها را می توان به روش های مختلف به رژیم غذایی اضافه کرد. از جمله: در انواع خورش، مربا، کیک و شیرینی، ماست، اسموتی، سالاد و ....
ویتامین A بالاترین میزان در موارد زیر را دارد:
از بین تمام میوه های خشک، زردآلو خشک حاوی بیشترین ویتامین A است. بنابراین به عنوان یک غذای ضروری محسوب می شود.

سلامت چشم و پوست با برگ زردآلو:

از دیگر فواید زردآلو خشک که بافت متفاوتی دارد و برای سلامت چشم اهمیت دارد، ویتامین A و E است. ویتامین A نقش مهمی در پیشگیری از شب کوری (مشکل ناشی از کمبود رنگدانه های روشن در چشم) دارد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که مستقیماً به چشم می رود تا در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.
ویتامین E موجود در زرده خشک شده برای شاداب نگه داشتن پوست به طور طبیعی مفید است. علاوه بر این ویتامین C موجود در آن به کلاژن سازی و جلوگیری از چین و چروک پوست کمک می کند و به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می بخشد. همچنین می توانید از زردآلو به عنوان ماسک روی صورت خود استفاده کنید.

پیشگیری از کم خوابی:

بتاکاروتن موجود در زردآلو یکی دیگر از مواد مفیدی است که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند. اگرچه همچنان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اما خوردن زردآلو خشک می‌تواند از پوست شما محافظت بیشتری کند.

مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2:

اگر در تنظیم قند خون خود مشکل دارید، خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین برای سلامتی شما مهم است.
زردآلو، تازه یا خشک شده، می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی دیابتی در نظر گرفته شود.
این میوه به دلیل داشتن ویتامین E و آنتی اکسیدان برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مناسب است.
فواید زردآلو خشک برای دستگاه گوارش:
فیبر حرکت غذا در معده را کند می کند و باکتری های مفید روده را تغذیه می کند. بنابراین استفاده از زردآلو خشک برای کمک به هضم غذا و بهبود عملکرد معده توصیه می شود.

فواید زردآلو خشک و رفع یبوست:

با توجه به نسبت بالای فیبر به حجم و همچنین خاصیت ملین زردآلو خشک می توان از این میوه برای رفع یبوست یا ایجاد اسهال استفاده کرد.
پتاسیم موجود در زردآلو خشک خاصیت گشاد کنندگی عروق دارد. با توجه به میزان پتاسیم موجود در این میوه خشک، نقش آن در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی توسط مقالات علمی بسیاری به اثبات رسیده است.
رابطه فواید زردآلو خشک بر فشار خون بالا و سکته:

پتاسیم موجود در زردآلو باعث کاهش تنش عروق خونی می شود که یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است. فشار خون بالا یکی از علل شناخته شده بیماری ایسکمیک قلب است. خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند زردآلو خشک می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا و کاهش خطر سکته کمک کند.

کنترل سیگنال های عصبی و انقباضات عضلانی:

یکی دیگر از خواص زردآلو، تجمع پتاسیم است که به عنوان یک الکترولیت نیز عمل می کند. وظیفه ارسال سیگنال های عصبی و تنظیم انقباضات عضلانی و تعادل مایعات را بر عهده دارد. از آنجایی که پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات با سدیم همکاری نزدیکی دارد، مصرف کافی می تواند به جلوگیری از نفخ و حفظ فشار خون سالم کمک کند.

محافظت در برابر رادیکال های آزاد و اشعه UV:
به طور کلی، ویتامین C با خنثی کردن رادیکال های آزاد از بدن در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی محافظت می کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین C به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

ضد التهاب و جلوگیری از آسیب کبدی.

لیکوپن یک کاروتنوئید است که به میوه ها و سبزیجات رنگ نارنجی و قرمز تیره آنها را می دهد. زردآلو خشک حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی است، از جمله لیکوپن، قوی ترین آنتی اکسیدان موجود در غذا. زردآلو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا از آسیب کبدی جلوگیری می کند.

سخن پایانی در مورد خواص زردآلو خشک:

این محتوا به بررسی فواید زردآلو خشک، میزان مواد مغذی موجود در آن می پردازد. مطالعات علمی متعدد این محصول را به عنوان یک ماده مغذی و مفید در رژیم غذایی انسان توصیه می کنند، امیدواریم همه بتوانند از مزایای این محصول تغذیه ای بهره مند شوند، شما را تشویق می کنیم با به اشتراک گذاشتن این مطلب، فواید این میوه مغذی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مقاله.




:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: