قدمت هنر میناکاری و نمونه های آن
نوشته شده توسط : b.gholami

قدمت و قدمت هنر میناکاری به بیش از 5000 سال می رسد و به گفته اروین مارگولیس اولین تاریخ پیدایش این هنر را می توان به دوران اشکانیان نسبت داد.

صنایع دستی به جا مانده از این دوران نشان می دهد که نه تنها هنر میناکاری قبل از ورود اسلام انجام می شده است، بلکه به دلیل زیبایی ساختاری آن می توان گفت حتی قبل از دوران اشکانی نیز وجود داشته است. بازار مینا

اما طبق کاوش‌های باستانی، قدمت جفت گوشواره طلای میناکاری شده نهاوند و همچنین دستبند طلای میناکاری شده به قرن هفتم تا هشتم قبل از میلاد می‌رسد.

این آثار هنری به همراه کاسه برنزی میناکاری شده در موزه های خارجی، موزه ویکتوریا، موزه آلبرت لندن و موزه هنر لس آنجلس نگهداری می شود.در مورد دوران ساسانیان، بشقاب های میناکاری شده یافت شده که نمونه های بسیار قدیمی را نشان می دهد. و این از وجود هنر در این عصر است.

این آثار هنری و نمونه های مشابه در موزه هنر متروپولیتن در نیویورک آمریکا و موزه هنر اسلامی برلین نگهداری می شوند.  خرید گلدان میناکاری کلیک کنید.

که در موزه هنرهای زیبا در بوستون نگهداری می شود. با توجه به نامی که به خط کوفی بر روی این ظرف حک شده، فرض بر این است که حسن کاشانی استاد ساخت آن بوده است.

میناکاری اصفهان چیست؟

میناکاری اصفهان چیست؟ و چرا اینقدر در بازارهای داخلی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی در این هنر نهفته است که همه به آن خیره شده اند؟

شاید اگر به نقش ها و نقوش هنر میناکاری اصفهان دقت کنید به ظرافت های خاص این هنر و مهارت استاد میناکاری پی ببرید. تمام تلاش هنرمند ایجاد هارمونی جذاب از دنیای رنگ ها و نقش ها بر روی پایه فلزی است. چیزی که در نگاه اول گردشگران را جذب می کند.

هنر میناکاری چیست؟

هنر میناکاری بیش از نگاه و قدردانی از هنر دستان استاد میناکاری است که ذوق و بوی خود را بر ظرف فلزی پیاده کرده است. هنر میناکاری در ایران سابقه ای بیش از 5 هزار سال دارد.

تا پیش از این هنر ارزشمند و بسیار مهم ایرانیان به شمار می رفت. در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهید شد. میناکاری اصفهان چیست؟ و چرا اینقدر محبوب است؟ میناکاری روی مس یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که بیشتر در اصفهان توسط هنرمندانی با ذوق نیمی از جهان تولید می شود.

نیلگون مینا





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: