استراتژی تحقیق بازار
نوشته شده توسط : b.gholami

تحقیق بازار مشتریان امروزی قدرت زیادی دارند، آنها در مورد محصول یا خدمات شما تحقیق می کنند و بر اساس اطلاعات خود تصمیم به خرید می گیرند. به علاوه، آنها ترجیح می دهند نظرات مشتریان قبلی را بخوانند یا توسط دوستانشان به کسب و کار شما معرفی شوند تا اینکه با یک کارشناس فروش تماس بگیرند!

با این تفاسیر، آیا استراتژی بازاریابی شما با روش های تحقیق مشتری امروزی همسو است؟

برای ایجاد این استراتژی بازاریابی، باید درک خوبی از مسائل داشته باشید. مشتریان شما چه کسانی هستند؟ شرایط در بازار خاص شما چیست؟ عوامل موثر بر تصمیم خرید و رفتار مخاطبان هدف شما چیست؟

در این مقاله نقشه راه تحقیقات بازار، مخاطبان هدف، رقبا و موارد دیگر به شما ارائه می شود که می توانید از آنها برای انجام تحقیقات بازار به روشی بهتر استفاده کنید.

تحقیقات بازار فرآیند جمع آوری اطلاعات در مورد شخصیت های خریداران، مخاطبان هدف و مشتریان برای ارزیابی ارزش محصول یا خدمات شما برای آن افراد است.

تحقیقات بازار دفتر شما می تواند به سوالات مختلفی در مورد وضعیت بازار پاسخ دهد و ابزاری است که بازاریابان می توانند برای پیش بینی مشتریان به آن تکیه کنند. محققان نقاط مختلف بازار را مطالعه می کنند و این روند ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد تا نتیجه درستی از بازار بگیرند.

مخاطبان هدف و مشتریان فعلی در حال انجام نظرسنجی کجا هستند؟

مخاطبان هدف شما اطلاعاتی در مورد کدام یک از رقبای شما جمع آوری می کنند و یکی از گزینه های خرید را در نظر می گیرند.

روند صنعت و نظرات خریداران شما چیست؟

چه کسی بازار شما را تشکیل می دهد و چالش های آنها چیست؟

چه عواملی بر میزان خرید و نرخ تبدیل در بین مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد؟

1- انجام مصاحبه تحقیقات بازار

مصاحبه ها امکان تماس چهره به چهره یا مجازی را فراهم می کند. به این ترتیب می توانید زبان بدن مصاحبه شونده را مشاهده کنید.

2- گروه های کانونی

گروه های تمرکز از افراد منتخبی تشکیل شده اند که می توانید محصول خود را با آنها تست کنید و از بازخوردها و سوالات آنها اطلاعات خوبی کسب کنید.

3- نحوه استفاده از محصول/خدمت

این نوع تحقیق به شما دانش خوبی در مورد چرایی و چگونگی استفاده از محصول یا خدمات خود توسط مخاطبان هدف می دهد. به این ترتیب می توانید قابلیت استفاده محصول یا خدمات خود را ارزیابی کنید.

مطالعات مشاهده ای

با استفاده از این روش تحقیقاتی، می توانید بر اساس میزان علاقه مخاطب به محصول و خدمات، موارد مثبت UX، موانع مخاطب و زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید.

5- تایید هویت خریدار

به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی در مورد اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چه چالش هایی دارند، از محصول یا خدمات شما چه انتظاراتی دارند، از کسب و کار و برند شما چه نیازی دارند و موارد دیگر کسب کنید.

قیمت گذاری

با تحقیق در مورد چندین محصول یا خدمات مشابه در بازار هدف خود، هزینه های مورد انتظار و آنچه مخاطبان هدف شما خواهند پرداخت، می توانید قیمت عادلانه تری برای محصول یا خدمات خود تعیین کنید. این اطلاعات همچنین به شما کمک می کند تا استراتژی قیمت گذاری بهتری داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: