طراح کمپین تبلیغاتی
نوشته شده توسط : b.gholami

بسیاری از کسب و کارهای کوچک اینجا تبلیغ می گذارند و در جای دیگر تبلیغ می کنند، برای خود یک وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایجاد می کنند و خلاصه در هر دری تبلیغ می کنند تا خود را معرفی کنند، اما متاسفانه این رویکرد مانند ماهیگیری در زمین است. خشک است

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از تبلیغات برنامه ریزی شده است که پیام یکسانی را برای دستیابی به یک هدف خاص به مخاطبان هدف می رساند. یکی از مهمترین اهداف کمپین جذب مشتریان جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش است. برای مثال، فرض کنید یک کتابفروشی آنلاین به دنبال فروش کتاب های غیرداستانی خود است. آنها برای رسیدن به هدف خود کمپین زیر را اجرا می کنند:

کمپین تبلیغاتی چیزی است که در اکثر موارد معیارهای دقیقی برای ارزیابی اثربخشی وجود ندارد یا کمتر از آن استفاده می شود.شرکت ها و سازمان هایی که برنامه های تبلیغاتی گسترده ای را به صورت مداوم اجرا می کنند معمولاً به تدریج از اثربخشی نسبی رسانه ها و تکنیک ها و ابزارهای مختلف آگاه می شوند.

اما شرکت ها و سازمان هایی که تجربه قبلی ندارند یا به سازمان های طراحی کمپین های تبلیغاتی اعتماد کامل ندارند معمولا در معرض خطر جدی هستند.

اکثر سازمان هایی که در ایران در زمینه طراحی کمپین تبلیغاتی فعال هستند در زمینه خرید، جذب و تحویل رسانه نیز فعالیت دارند.
برخی از شرکت ها طیف وسیعی از بیلبوردها را در شهرها دارند.

برخی دیگر ارتباط نزدیکی با رادیو و تلویزیون دارند.

دیگران به اطلاعات کاربران آنلاین (مانند ایمیل) دسترسی عالی دارند.

برخی دیگر به طرق مختلف شماره تماس را در اختیار افراد زیادی قرار داده اند.

گروه دیگر مربوط به رسانه های مکتوب مانند مجلات و روزنامه ها هستند.

گروه تبلیغاتی 2: کتابهای اقتصادی و بازرگانی
تبلیغات اینستاگرام: دنبال کنندگان صفحه اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات توییتر: دنبال کنندگان فعال بازار سرمایه

تبلیغات وب سایت: بازدیدکنندگان از وب سایت های دنیای اقتصاد، اقتصاد آنلاین و تجارت نیوز

یک کمپین به درستی اجرا شده می تواند منجر به ایجاد علاقه و انگیزه در مشتریان بالقوه برای انجام یک اقدام خاص شود. موفقیت شما به برنامه ریزی دقیق و انتخاب کانال مناسب بستگی دارد. توصیه می کنیم قبل از راه اندازی کمپین خود با کارشناسان ما در جکتانت تماس بگیرید. آنها به شما کمک می کنند تا در مسیر درست حرکت کنید.

اهمیت کمپین های تبلیغاتی برای کسب و کار

کمپین های تبلیغاتی به شما و کسب و کارتان کمک می کنند تا صدای خود را به گوش مخاطبان هدفتان برسانید. رشد کسب و کار و کسب درآمد و سود بیشتر بدون تبلیغات مداوم و منظم امکان پذیر نیست. زیرا محصول یا خدمات شما با اطلاع مشتری به سود و درآمد تبدیل می شود.

نتیجه این ارتباط و دسترسی به منابع این است که یک شرکت به شدت تاکید می کند که استفاده از بیلبوردها موثرترین بخش کمپین تبلیغاتی است و شرکتی دیگر رد کامل فضای فیزیکی را توصیه می کند و فعالیت انحصاری در فضای مجازی را توصیه می کند.

اعتقاد بر این است که شبکه های محلی فاقد بیننده هستند و شبکه های ماهواره ای گزینه خوبی هستند. دیگری اصرار دارد که حرکت به سمت شبکه های ماهواره ای به دلیل محدودیت های قانونی ایران، خودکشی استراتژیک است.

کافی است شرکت طراح کمپین تبلیغاتی رسانه های مختلفی برای ارائه سبدی از خدمات داشته باشد و در این صورت کار به میزان قابل توجهی دشوارتر می شود.

دیگر نمی توان فرض کرد که سبد رسانه ای ارائه شده بر اساس اهداف و نیازهای مشتری و یا بر اساس ظرفیت های بیکار آژانس تبلیغاتی محاسبه و تعیین می شود.

ناآگاهی صنایع و کسب‌وکارها به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط ​​(SME=Small & Medium Enterprises) باعث شده است که بخش زیادی از سود کسب‌وکار صرف رقابت‌های رسانه‌ای غیرحرفه‌ای شود.

برای درک بهتر کمپین تبلیغاتی، باید به یاد داشته باشیم که خود مفهوم تبلیغات دارای مبانی خاصی است که در قالب های مختلف مورد بحث قرار گرفته است. شاید یکی از مدل های ساده ای که تصویر تبلیغاتی خوبی ارائه می دهد، مدل 5M باشد. به این پنج کلمه دقت کنید:

مخاطب هدف خود را بشناسید

مخاطب هدف خود را بشناسید نادیده گرفتن مخاطب هدف همان مشکلی است که باعث می شود  تبلیغات یک شرکت مبلمان اداری را در صفحه اینستاگرام آموزش آشپزی ببینید!

متأسفانه بسیاری از کسب و کارها صرفاً به دلیل غفلت از این نکته، تبلیغات یا کمپین های تبلیغاتی خود را با کمترین بازخورد توسعه می دهند. بنابراین اولین قدم این است که مخاطب هدف خود را بشناسید.

تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی

شاید در نگاه اول تصور کنید که همه کمپین های تبلیغاتی با هدف افزایش فروش محصولات و خدمات راه اندازی می شوند. خوب این تصور تقریبا درست است اما مهم این است که گاهی هدف اصلی و مستقیم فروش نیست. بلکه برخی از برندها با کمک تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی به دنبال دستیابی به اهدافی مانند:

نام تجاری،
افزایش آگاهی از برند،
اول بودن در ذهن مخاطب،
ایجاد یک برند جدید





:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: