مخازن عمودی و افقی
نوشته شده توسط : b.gholami

چرا تانک های عمودی بیشتر در کشورهای توسعه یافته استفاده می شوند؟ چرا مخازن افقی گرانتر از مخازن عمودی با همان حجم هستند؟ تفاوت بین مخازن عمودی و افقی چیست؟ این تانک ها کجا استفاده می شوند؟ در این یادداشت به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد 

شکل هندسی مخازن عمودی و افقی:

مخازن عمودی مانند استوانه ای هستند که به صورت ایستاده روی پایه آن استفاده می شود. این مخازن دارای انواع کوتاه و بلند هستند.مخازن افقی سیلندرهای افقی (خوابیده) هستند. با توجه به حجم مخزن، پایه های خود مخزن به شکل آن در نظر گرفته شده است که به مخزن اجازه می دهد تا در جای خود محکم شود.  تانکر آب ۳۳۰ لیتری مکعبی عمودی ایستاده اینجا کلیک کنید. 

مخزن عمودی یا افقی؟ چی؟

یکی از محدودیت ها و عوامل اصلی در انتخاب مخزن ذخیره، فضای موجود است. به عنوان مثال محدودیت ارتفاع باعث می شود به ناچار تانک های عمودی کوتاه یا افقی را انتخاب کنیم و محدودیت طول و عرض ما را مجبور به استفاده از مخازن عمودی و بلند می کند. بنابراین محدودیت های ناشی از محل و مسیر انتقال مخزن است که ما را مجبور به انتخاب اشکال و اندازه های خاص مخازن پلی اتیلن می کند.

نکته مهم این است که تانک های افقی تحت تاثیر فرهنگ مردم ایران در استفاده از مخازن فلزی افقی شکل گرفته اند. تولید مخازن فلزی افقی به دلایل زیادی از جمله سهولت ساخت مورد علاقه آهنگرها بود. این فرهنگ به مخازن پلی اتیلن نیز سرایت کرد و مشتریان به دنبال ظاهر آشنای مخزن بودند. 

این مخازن فلزی افقی بر روی پایه نصب می شوند. مخازن افقی پلاستیکی بنا به سلیقه مشتریان قالب گیری و به بازار عرضه شد، اما تولید و استفاده از مخازن افقی به روشی که در ایران رایج است در کشورهای توسعه یافته رایج نیست و عمدتاً به صورت مخازن روی زمین از همه نوع است. مخازن مقاومت مکانیکی و طول عمر مخازن عمودی به ویژه مخازن عمودی کوتاه بسیار بیشتر از مخازن افقی است. علاوه بر این، قیمت آنها مناسب تر است. مجتمع پلاستیک طبرستان کلیک کنید.

دلیل تفاوت قیمت مخازن عمودی و افقی:

با توجه به توضیحات داده شده، به طور طبیعی مخازن افقی سنگین تر از مخازن عمودی هم حجم هستند و این دلیل اصلی قیمت بالای مخازن افقی است و این به معنای بهتر بودن کیفیت مخازن افقی نسبت به مخازن عمودی نیست. برعکس، در شرایط یکسان تانک های عمودی دارای طول هستند. عمر نسبتاً طولانی تری نسبت به مخازن افقی دارند. مخازن افقی و عمودی هر دو تا چندین دهه در شرایط مناسب و استاندارد به خوبی قابل استفاده هستند.

قفسه های کتاب و قفسه های با کاربری آسان برای مکان هایی با عرض محدود مناسب هستند:یکی از محبوب ترین مخازن نوع کتابی است که عرض آن برای عبور مخزن از درهای باریک و درهای باریک مناسب است. این مخازن همچنین به طور گسترده در کنار دیوار در مناطق خلبانی و پارکینگ استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: