وکیل طلاق کیست
نوشته شده توسط : b.gholami

افزایش آمار طلاق در جوامع امروزی منجر به ایجاد شاخه ای بسیار تخصصی از پرونده های خانواده و طلاق به نام وکیل طلاق شده است. بسیاری از مسائل حقوقی در هنگام طلاق از جمله نحوه اخذ مهریه، حضانت فرزند، نفقه و ... پیش می آید که برای تکمیل صحیح پرونده طلاق نیاز به تخصص و تجربه وکیل است.وکیل طلاق در اصفهان کلیک کنید.

وکیل طلاق ممکن است در مسائل خانوادگی از جمله طلاق تخصص داشته باشد و از طرف موکل خود در دادگاه حاضر شود. وظایف وکیل طلاق بستگی به مواردی دارد که موکل به او وکالت داده است.

وکیل طلاق مانند سایر وکلا باید حقوق خوانده و در آزمون وکالت قبول شده باشد و دوره کارآموزی را گذرانده و دارای پروانه وکالت باشد.طلاق یک امر حقوقی است که جزئیات زیادی دارد و کاملا تخصصی است پس بهتر است پرونده طلاق خود را به یک وکیل مجرب در این زمینه بسپارید تا بتوانید مشکل را به بهترین نحو حل کنید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که وکیل طلاق ایران وکالت ، وظایف وکیل طلاق چیست و در نهایت به سوال شما در مورد چگونگی پیدا کردن یک وکیل طلاق خوب پاسخ خواهیم داد.

وظایف وکیل طلاق کیست؟

بر اساس قانون مدنی 656، وکالت عقدی است که در آن یکی از طرفین، طرف دیگر را به عنوان وکیل برای انجام کاری تعیین می کند. فعالیت وکالت یکی از عقود بوده و انعقاد آن منوط به درخواست موکل و پذیرش وکیل می باشد. شخصی که از طرف موکل به عنوان وکیل اقدام می کند وکیل است.

وکیل طلاق به شخصی گفته می شود که پس از احراز اهلیت قانونی، وکالت در حوزه خانواده را پذیرفته و در قبال حق الزحمه ای به نفع موکل خود فعالیت می کند. علاوه بر پیگیری پرونده طلاق موکل شما، وکیل طلاق می تواند حقوق مالی مالک و حضانت فرزند را نیز انجام دهد.

وظایف وکیل طلاق

وظایف وکیل طلاق محدود به اختیاراتی است که موکل طبق قرارداد وکالت داده است.

وظایف وکیل طلاق ممکن است شامل تقدیم دادخواست طلاق، حضور در جلسات دادگاه، درخواست تجدید نظر، بازجویی، تجدیدنظرخواهی و اعاده دادرسی به حکم صادره یا هر موضوع دیگری که مورد نظر موکل باشد باشد.

پیشنهاد ویژه

اینجا بیاموزید، اینجا ثبت نام کنید و تحصیلات خود را به روشی آسان و لذت بخش پیش ببرید!دوره های آموزشی صنعت ساختمان را بگذرانید، معمار شوید!درمان هموروئید، جراحی هموروئید با لیزر، لیفت سینه، درمان دائمی هموروئید و درمان هموروئید فقط در یک جلسه!

مهمترین وظیفه وکیل طلاق ارائه مشاوره حقوقی است و در مواردی که فرد تمایلی به حضور در جلسات دادگاه نداشته باشد، وکیل می تواند به جای آن در دادگاه حاضر شود.





:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: