محدوده دمایی قابل تحمل توسط مخازن پلی اتیلن
نوشته شده توسط : b.gholami

مخزن آب کلیک کنید . پلی اتیلن برای جلوگیری از انبساط و انقباض ناشی از سرما طراحی شده اند. نتایج آزمایش اجزای مخازن پلاستیکی در دمای منفی 40 درجه سانتیگراد نشان می دهد که انجماد هیچ آسیبی به مخازن پلی اتیلن وارد نمی کند. البته اگر مخزن پر از آب باشد، نیروی ناشی از انبساط آب در هنگام انجماد می تواند به مخزن آسیب برساند.

در صورت استفاده مداوم از آب داخل مخزن پلی اتیلن پلاستیکی برای جلوگیری از این مشکل کافی است لوله های ورودی و خروجی را به خوبی به مخزن پیچ کنید. آبی که از طریق شبکه آب شهری به خانه شما می رسد به دلیل عبور از عمق خاک به دمای 10 تا 15 درجه سانتیگراد می رسد. بنابراین با عایق لوله پیچی استاندارد، آب با دمای بالای صفر درجه به طور مداوم به حجم آب مخزن اضافه شده و از یخ زدگی آن محافظت می کند.

اگر آب به مدت طولانی در مخزن بلا استفاده می ماند، مانند کلبه های تابستانی که در زمستان خالی هستند، بهتر است قبل از خروج از ساختمان تا حد امکان آب لوله ها و مخزن را تخلیه کنید.

دمای بالای 55 درجه سانتیگراد می تواند مخازن را ضعیف کند، اما رسیدن به این دما برای مدت طولانی نادر است و مخزن فرصت خنک شدن در طول شب را دارد. البته بهتر است یک سایه بان مناسب برای مخزن پلی اتیلن در مناطق جنوبی و بسیار گرمسیری کشور نصب شود. این مشکل علاوه بر کنترل دمای مخزن، باعث کاهش چشمگیر گستره پرتوهای فرابنفش خورشیدی به سطح مخزن و عمر چندین دهه آن می شود.

سازگاری مخازن پلی اتیلن

مخازن پلاستیک مخزن ساخته شده از پلیمرهای HDLPE و MDPE در برابر اکثر مواد مانند آفت کش ها و مواد شیمیایی مقاوم هستند. با این حال، مخازن پلی اتیلن ساخته شده برای ذخیره چنین موادی نباید برای ذخیره سوخت هایی مانند بنزین استفاده شود. زیرا این مواد می توانند پلاستیک را ضعیف و شکننده کنند. فقط انواع خاصی از پلی اتیلن ممکن است برای این کار مناسب باشد.

مخازن افقی علاوه بر استفاده برای ذخیره آب و مایعات، برای قرار دادن کامیون (مخزن ماژول)، تریلر (مخزن مخزن) و سمپاش (مخزن سمپاش) نیز طراحی شده اند، اما می توانند به عنوان مخزن نیز استفاده شوند. . مقادیر فشار در مخازن پلی اتیلن مدولار افقی با مخازن عمودی بسیار متفاوت است.

با توجه به اینکه در هنگام حرکت کامیون، در هنگام توقف و شتاب گیری های متوالی، مایعات از جلو به عقب حرکت می کنند و اثر نویز ایجاد می کنند که فشار زیادی به دیواره های جلو و عقب باک وارد می کند. بنابراین مخازن افقی در این قسمت های دیوار تقویت می شوند تا در برابر چنین فشاری مقاومت کنند. این تقویت با استفاده از دیواره های میانی مخازن مدولار ایجاد می شود.

مخازن عمودی و افقی هر دو باید به درستی نصب شوند و سطح محل نصب آنها کاملا صاف و هموار باشد. اگر برخی از قسمت‌های مخزن تحت فشار باشند و غلظت تنش در آن‌ها بیشتر باشد، می‌توانند سریع‌تر تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرند و در محیط‌های در معرض سریع‌تر ضعیف شوند. به طور کلی پیشنهاد می کنیم از یک سایه بان برای چندین دهه عمر روی مخازن پلی اتیلن پلاستیکی استفاده کنید تا میزان دسترسی اشعه ماوراء بنفش به سطح مخزن کاهش یابد.





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: