مزایا و ویژگی های مخزن آب
نوشته شده توسط : b.gholami

تانکر آب هوایی کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردهای منبع هوا می توان به برج های بلند ذخیره آب اشاره کرد که در شهرهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. مخزن آب هوا با نام های دیگری مانند منبع آب هوا یا تانکر آب هوا شناخته می شود.

مزایای مخزن پلی اتیلن چیست؟

از مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلن می توان به در دسترس بودن این مخازن برای خرید، سهولت حمل و نقل، سازگاری برای نگهداری طیف وسیعی از مواد، تنوع قابل توجه در شکل و اندازه، مقاومت در برابر خوردگی بالا و عمر بسیار طولانی اشاره کرد. ; در ادامه این مزایا را با جزئیات بیشتر شرح خواهیم داد:

مخازن پلی اتیلن  تانکر آب ۳۳۰ لیتری مکعبی عمودی ایستاده  اینجا کلیک کنیدبه راحتی در دسترس بوده و خرید و حمل و نقل آسانی دارند و به صورت آنلاین و اینترنتی نیز به فروش می رسند (سایت مخزن ).
قیمت این مخازن در مقایسه با سایر مخازن ساخته شده از مواد مختلف مقرون به صرفه تر است.
از این مخازن می توان برای نگهداری طیف وسیعی از مواد استفاده کرد و با توجه به نوع و ترکیب ساختاری آنها می توان برای اهداف و مصارف مختلف استفاده کرد.

از نظر طراحی و از نظر پلاستیسیته می توان آنها را در اشکال و نقش های مختلف مناسب برای فضاهای مختلف تولید کرد.
وزن نسبتاً سبکی دارند و حمل و جابجایی آنها آسان است.
در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و عمر قابل توجهی دارند. برخی از آنها نیز به دلیل داشتن مواد ضد UV در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار مقاوم هستند.

اگر مخزن پلی اتیلن برای مدت طولانی، بیش از 10 سال در فضای باز قرار گیرد و لایه محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش وجود نداشته باشد یا غلظت ضد اشعه ماوراء بنفش در لایه بیرونی آن کم باشد، اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید قادر خواهد بود ترکیبات پلی اتیلن را از بین ببرد و آن را از یک ماده سخت و انعطاف پذیر به ماده ای سخت و شکننده تبدیل کند و این تغییر احتمال شکستن مخزن را افزایش می دهد.

نحوه ساخت مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن  معمولاً با استفاده از فرآیندی به نام قالب گیری چرخشی تولید می شوند. در این فرآیند یک ترکیب پلیمری پودری با مواد محافظ اشعه ماوراء بنفش (UV) ترکیب شده و در قالبی دو قسمتی ریخته می شود. میزان استفاده از ترکیبات محافظ اشعه ماوراء بنفش در این مخلوط به هدف نهایی مخزن تولیدی بستگی دارد. سپس قالب را می بندند و در فر از قبل گرم شده با دمای مناسب می پزند.

در طی فرآیند گرمایش، قالب 360 درجه در دو جهت حرکت می کند. این حرکات باعث می شود که مخلوط حاصل با ذوب شدن ترکیب روی تمام قسمت های قالب بنشیند. پس از تکمیل فرآیند، قالب به یک اتاق خنک کننده منتقل می شود که در آن دما به آرامی کاهش می یابد و هنگامی که دما کاهش می یابد، مخزن از قالب خارج می شود.

این فرآیند مخزن آب دات کام را به صورت یک واحد تشکیل می دهد. در نمای بیرونی یک خط مرزی بین دو قسمت قالب مشاهده می شود که برخی معتقدند مخزن از دو قسمت تشکیل شده است که به هم متصل هستند.





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: