پودر آگار آگار از کجا بخریم
نوشته شده توسط : b.gholami

پودر آگار نوعی ماده ژله مانند است که از جوانه گیاهان دریایی به نام "آگاروز" به دست می آید. آگار یک پلی ساکارید است که وقتی با آب ترکیب می شود ساختاری ژل مانند ایجاد می کند. این ماده بی رنگ و بی بو بوده و به صورت پودر خشک و فشرده عرضه می شود.

پودر آگار به عنوان افزودنی به ژله در صنایع مختلف استفاده می شود. به دلیل خاصیت ژل کنندگی قوی در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاهی و دارویی  شیمی سنتر کاربرد دارد. از آنجایی که آگار یک ماده طبیعی و گیاهی است، معمولاً برای جایگزینی مواد نگهدارنده شیمیایی و عوامل ژل کننده در محصولات غذایی و آرایشی استفاده می شود.

پودر آگار در تهیه ژله، پودینگ، خمیر شیرینی، آب نبات، بستنی، موس، کرم های پوست، شامپو، ماسک صورت، کشت های آزمایشگاهی، محیط های کشت سلولی و محصولات آرایشی استفاده می شود.

پودر آگار آگار از کجا بخریم ؟  کلیک کنید.

پودر آگار آگار چگونه تولید می شود؟

پودر آگار از جوانه های گیاهان دریایی به نام "آگاروس" تولید می شود. فرآیند تهیه پودر آگار معمولاً شامل مراحل زیر است:

م

جموعه آگارز: جوانه های گیاهان آگارز از دریا جمع آوری می شوند. آگارز نوعی جلبک است که در آبهای سرد و معتدل وجود دارد.
شستشو و خشک کردن: ابتدا جوانه های آگارز به دقت شسته می شوند تا ناخالصی ها از بین بروند. سپس برای کاهش رطوبت آنها خشک می شوند.

خرد کردن: جوانه های آگارز پس از خشک شدن به قطعات کوچکتر خرد می شوند. این مرحله سطح تماس با آب را در فرآیند استخراج افزایش می دهد.
استخراج: قطعات خرد شده آگارز را به آب سرد اضافه کرده و برای مدتی در دمای اتاق قرار می دهند. آب به آرامی به ساختار آگارز نفوذ می کند و آگار را شسته می کند. این مرحله همچنین شامل انجماد یا گرم کردن مجدد استخراج برای جدا کردن کامل و تمیز کردن آگار است.

خشک کردن و آسیاب کردن: آگار استخراج شده به صورت پودر خشک می شود. سپس به عملیات آسیاب می رود تا پودر آگار به شکل نهایی و با دانه بندی مشخص به دست آید.
پس از طی این مراحل پودر آگار آماده بسته بندی و عرضه به بازار است

پودر آگار در چه صنایع و کاربردهایی استفاده می شود؟

پودر آگار در صنایع مختلف به عنوان افزودنی به ژله استفاده می شود. برخی از کاربردهای پودر آگار عبارتند از:

صنایع غذایی:

از پودر آگار برای تهیه ژله، پودینگ، موس، آب نبات، بستنی، خمیر شیرینی و نان، شیرهای گیاهی و سایر محصولات استفاده می شود. آگار با خاصیت ژل کنندگی قوی خود می تواند به عنوان جایگزینی برای ژلاتین در محصولات گیاهی یا محصولاتی که بر اساس عوامل ذکر شده در بالا نمی توانند از ژلاتین حیوانی استفاده کنند استفاده شود.

صنایع آرایشی و بهداشتی:

پودر آگار در تهیه محصولات آرایشی مانند شامپو، کرم های پوست، ضد آفتاب، ماسک صورت و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی آگار می تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.
صنایع آزمایشگاهی: پودر آگار در آزمایشگاه ها به عنوان ماده اولیه برای تهیه کشت های میکروبیولوژیکی، محیط های کشت سلولی و کشت های باکتریایی استفاده می شود.

صنعت داروسازی:

از پودر آگار در تهیه برخی داروها و فرآورده های دارویی استفاده می شود. این محصولات شامل قرص، کپسول، محلول های خوراکی و محصولات مراقبت از پوست می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: