انواع کیسه زباله بیمارستانی
نوشته شده توسط : b.gholami

کیسه زباله بیمارستانی از موادی مانند پلاستیک یا مواد زیست تخریب پذیر تهیه می شوند. این کیسه ها در رنگ های متنوعی تولید می شوند تا اطمینان حاصل شود که زباله های بیمارستانی به درستی تفکیک می شوند. تفکیک صحیح زباله های

بالینی بسیار حائز اهمیت است زیرا این اقدام امکان دفع یا بازیافت صحیح آنها را فراهم می کند.

کیسه زباله بیمارستانی برای چه مورد استفاده قرار میگیرند ؟

کیسه های زباله بیمارستانی  برای جمع آوری و نگهداری ضایعات بیمارستانی  دیورت  مورد استفاده قرار میگیرد . این ضایعات می تواند برای سلامتی افرادی که با آنها در تماس هستند یا برای محیط زیست مضر باشد.
در هنگا تفکیک زباله های بیمارستانی ، کیسه های زباله بیمارستانی دارای رنگهای مختلفی هستند که راهنمایی می کند کدام محصولات در هر رنگ کیسه قرار داده شوند. این کد رنگی نه تنها از آلودگی متقابل جلوگیری می کند، بلکه به دفع صحیح زباله های بیمارستانی کمک می کند.

چه نوع زباله ای باید در کیسه زباله های بیمارستانی ریخته شود؟

زباله هایی که با داروها، مواد شیمیایی یا مایعات بدن آلوده شده اند، باید در کیسه های زباله بیمارستانی قرار گیرند. به عنوان مثال، می توان به دستمال مرطوب، باند، گچ و پانسمان اشاره کرد. این اقدام در جمع آوری و نگهداری صحیح زباله های آلوده، به منظور حفظ سلامتی افراد و حفاظت از محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کیسه های زباله بیمارستانی چه رنگی هستند؟

کیسه های زباله بیمارستانی در سه رنگ مختلف تولید می شوند: زرد، نارنجی و زرد با نوارهای مشکی که به آنها کیسه های ببر نیز می گویند.
کیسه های زرد برای جمع آوری زباله های عفونی، از جمله زباله هایی که به مواد شیمیایی یا محصولات دارویی آلوده هستند، استفاده می شود. به عنوان مثال، می توان به دستمال مرطوب، گچ، بانداژ، پانسمان، تجهیزات حفاظت فردی (PPE)، ضایعات بی اختیاری، کیسه های خالی IV، خطوط و لوله ها اشاره کرد.
کیسه های نارنجی برای جمع آوری زباله های عفونی که با مواد شیمیایی یا محصولات دارویی آلوده نشده اند، استفاده می شود. انواع ضایعات همان هستند که در کیسه های زرد قرار می گیرند، مانند دستمال مرطوب، بانداژ و کیسه های خالی IV، تا زمانی که هیچ داروی فعالی اضافه نشده باشد.
کیسه های زرد با نوارهای مشکی برای جمع آوری زباله های توهین آمیز استفاده می شوند. هر زباله ای که برای درمان فردی بدون عفونت استفاده شده باشد، در کیسه های زرد و مشکی قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان به محصولات بهداشتی کثیف یا پوشک های تعویض نوزاد اشاره کرد.

چه کسب و کار های به کیسه زباله بیمارستانی نیاز دارد؟

کسب و کارهای مختلف نیازمند کیسه های زباله بیمارستانی و خدمات دفع زباله های بالینی هستند. برخی از این کسب و کارها عبارتند از:
1. مغازه های خالکوبی و سوراخ کاری
2. عمل های دندانپزشکی و جراحی های پزشکی
3. بیمارستان ها
4. خانه های مراقبت و خانه های سالمندان
5. سالن های زیبایی
6. درمان های جایگزین مانند طب سوزنی یا کایروپرکتیک
7. آسایشگاه ها
8. مراکز تحقیقاتی دامپزشکی
9. آزمایشگاه ها
این کسب و کارها به کیسه های زباله بالینی و خدمات مرتبط با دفع زباله های بالینی نیاز دارند تا به طور صحیح و بهداشتی ضایعات خود را مدیریت کنند.
منبع 





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: