کاربردهای سنگ آندزیت
نوشته شده توسط : b.gholami

آندزیت سنگی آذرین فروش عمده سنگ اصفهان است که از گدازه مافیک تشکیل شده است. این سنگ پس از بازالت، رایج ترین سنگ آتشفشانی جهان است. آندزیت ها عمدتاً از کانی های فلدسپات، پلاژیوکلاز، پیروکسن و هورنبلند تشکیل شده اند.

نام آندزیت از رشته کوه آند گرفته شده است که در آن این نوع سنگ به وفور یافت می شود. آندزیت ها در مناطق فرورانش یافت می شوند، به ویژه زمانی که فرورانش از نوع پوسته اقیانوسی- قاره ای باشد.

آندزیت ها خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند. این سنگ ها معمولاً به رنگ خاکستری مشکی هستند، اما می توانند رنگ های دیگری مانند قهوه ای، قرمز و سبز نیز داشته باشند. آندزیت ها دارای بافت دانه متوسط ​​تا درشت هستند. بازار سنگ ایران

آندزیت ها به دلیل مقاومت و دوام بالا کاربردهای مختلفی دارند. از این سنگ ها در ساختمان سازی، راه سازی و صنایع مختلف استفاده می شود.

در اینجا برخی از کاربردهای سنگ آندزیت آورده شده است:

    ساخت و ساز: از آندزیت ها در ساختمان سازی به عنوان سنگ ساختمانی، سنگ نما و سنگ فرش استفاده می شود.
    راه سازی: آندزیت ها در راهسازی به عنوان پایه، آسفالت و توده استفاده می شوند.
    صنایع مختلف: آندزیت ها در صنایع مختلفی مانند صنعت ساختمان، صنعت سنگ و صنعت معدن کاربرد دارند.

سنگ آنتراسیت

آنتراسیت نوعی زغال سنگ با بیشترین میزان کربن است. این سنگ به دلیل سختی بالا، شعله آبی و بدون دود و حرارت زیاد شناخته شده است. آنتراسیت آخرین مرحله در فرآیند تبدیل زغال سنگ است که طی مراحل ذغال سنگ نارس، لیگنیت و زغال سنگ به آنتراسیت تبدیل می شود. آنتراسیت معمولاً به رنگ سیاه زغال سنگ است و دارای بافت دانه ریز است. این سنگ مقدار کمی مواد فرار دارد و به راحتی می سوزد.

آنتراسیت به دلیل انرژی بالا برای تولید برق و گرمایش استفاده می شود. از این سنگ در ساختمان سازی به عنوان سنگ ساختمانی و روکش نیز استفاده می شود. کارخانه سنگ اصفهان 







:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: