کولر صنعتی چیست و نحوه کاربرد آن چگونه است
نوشته شده توسط : b.gholami

چیلر آب سلولزی صنعتی یکی از بهترین گزینه های خنک کننده محیط های صنعتی و اداری می باشد و با توجه به مزایایی که دارد در بسیاری از کارخانجات، مجتمع های صنعتی، سالن های اجتماعی و اماکن اداری مورد استفاده قرار می گیرد. چیلر آب سلولزی صنعتی در واقع یک دستگاه خنک کننده است که هوای داخل خانه را با استفاده از آب و هوای بیرون خنک می کند. در این دستگاه آب از یک مخزن عبور می کند و روی یک پد سلولزی که با هوای بیرون در تماس است می گذرد. این پد سلولزی به عنوان یک فیلتر عمل می کند و هوا را از گرد و غبار و ذرات معلق پاک می کند. هوا که توسط آب و یک پد سلولزی خنک می شود، سپس توسط یک فن به محیط تخلیه می شود.خرید کولر صنعتی کلیک کنید.

کولر صنعتی یا کولر تبخیری چیست؟

متا تهویه یکی از سیستم هایی که بر اساس سیکل تبخیری کار می کند چیلر صنعتی است. چیلرهای صنعتی از نظر عملکرد شباهت زیادی به چیلرهای آبی خانگی دارند اما از نظر اندازه و تهویه بسیار بزرگتر از چیلرهای خانگی هستند. چیلر صنعتی یا چیلر آب صنعتی چیلر قدرتمندی است که در سایزهای بزرگ و متوسط ​​برای محیط های صنعتی و اداری تولید می شود. این چیلر در فضاهای باز و نیمه باز نصب می شود و برای سرمایش از سیکل خنک کننده تبخیری استفاده می کند.و با این روش هوای محیط اطراف خود را خنک، مرطوب و تمیز می کند. چیلرهای صنعتی موجود در بازار نام های مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کولر صنعتی تبخیری
  • کولر صنعتی بیابانی
  • کولر صنعتی باتلاق
  • کولر صنعتی کانالی
  • کولر صنعتی اداری

سیستم تبخیر بر اساس تبخیر آب کار می کند، به عبارت دیگر تبخیر آب یا مایع دیگری با جذب گرما از محیط باعث کاهش دمای محیط می شود. سیستم تعریق بدن نوعی سیستم تبخیر است، به این صورت که پوست ما در اثر تعریق خیس می شود و مایع روی پوست بدن تبخیر می شود.

چیلر صنعتی که با نام‌های چیلر کویری، کولر تبخیری و چیلر آب صنعتی نیز شناخته می‌شود، برای مناطقی که افزایش خشکی و دمای هوا شرایط کار را غیرقابل تحمل می‌کند، وسیله‌ای مهم و ضروری محسوب می‌شود. این کولرها نه تنها هوای محیط را خنک می کنند، بلکه هوای تازه و تمیزی را به فضای کار وارد می کنند و سطح راحتی را در محیط افزایش می دهند که در نتیجه باعث افزایش بهره وری و راندمان کار می شود.

چیلر صنعتی یا چیلر آب نیکاسان صنعتی بر اساس تبخیر آب با هوای گرم کار می کند. کولر تبخیری دارای مخزن بزرگ ذخیره آب است. زیرا این چیلر یک دستگاه خنک کننده سازگار با محیط زیست است که ظرفیت ذخیره سازی زیادی برای مصرف آب دارد و از هدر رفتن منابع آب جلوگیری می کند.

کولر آبی

کولر صحرایی یا کولر آبی صنعتی هوای گرم حاوی ناخالصی ها و گرد و غبار را از بین می برد و هوای تازه و خنک را وارد می کند و محیطی خنک، تهویه شده و تمیز برای آسایش افراد ایجاد می کند. این کولرها در مصرف انرژی بسیار به صرفه هستند و می توانند جایگزین مناسبی برای کولر گازی باشند.

 





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: