هتل هوشمند را چگونه بسازیم ؟
نوشته شده توسط : b.gholami

خانه هوشمند یکی از فناوری های نوظهور عصر جدید است که با احساس نیاز افراد بیشتر به داشتن رفاه و آسایش در زندگی متولد شده است. با وجود ساخت و ساز هوشمند در زندگی ما، وقتی از خانه بیرون می روم، دیگر نگران این نیستم که فراموش کنم درها را ببندم، سیستم روشنایی را خاموش کنم و وسایل برقی خانه را روشن کنم. چگونه خانه خود را هوشمند کنیم ؟  اینجا کلیک کنید.

معرفی خانه هوشمند:

در خانه هوشمند مجموعه ای از عملیات ها به طور مداوم در کنار یکدیگر قرار می گیرند که لذت و آرامش را برای ساکنان خانه فراهم می کند.

به عبارت دقیق تر، خانه هوشمند خانه ای است که در آن تمامی دستگاه ها و دستگاه های موجود در آن از راه دور از طریق اینترنت اشیا و از طریق تلفن همراه یا دستگاه های شبکه کنترل می شوند و نیازی به انجام کنترل های دستی زیاد نیست. این کار نیست

همچنین با هوشمندسازی ساختمان برای انجام مجموعه ای از وظایف به صورت همزمان، با دادن سناریو به سیستم های خانگی، می توان دستورات لازم را برای وقوع این رویداد برنامه ریزی کرد.

مثلاً وقتی مهمان با استفاده از سناریوی مهمان وارد می شود، چراغ راهرو روشن می شود، نور سالن و نور سالن و خانه برای مهمانی مناسب است و شاید موسیقی ملایمی پخش شود.

به طور کلی، خانه های هوشمند دو نوع هستند:

خانه هوشمند بی سیم

با هوشمند سازی ساختمان به صورت بی سیم، دستگاه ها نیازی به سیم کشی ندارند، بلکه تجهیزات از طریق امواج رادیویی با یکدیگر تعامل دارند.

خانه با سیم

خانه هوشمند سیمی به خانه ای گفته می شود که بستر ارتباطی تجهیزات مورد استفاده در آن سیم کشی شده باشد. در این نوع سیستم ها از یک برد مرکزی استفاده می شود که به عنوان مغز سیستم خانه هوشمند عمل می کند و تمامی ماژول ها و اطلاعات ورودی و خروجی دستگاه ها در این برد قرار دارند.

تجهیزات ساختمانی هوشمند

همه ما علاقه مندیم بدانیم خانه هوشمند چه تفاوت هایی با خانه های غیر هوشمند دارد؟ در واقع هوشمندسازی زوریل ساختمان چه امکانات و ویژگی هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان به نکات زیر اشاره کرد.

انواع سنسور

روشنایی هوشمند
سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
سیستم امنیتی هوشمند
پرده هوشمند
سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق





:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: